top of page

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO ZÁKAZNÍKY

Tyto Všeobecné obchodní podmínky stanoví hlavní podmínky, kterými se řídí používání Služeb společnosti Adam Zákazníky.

Profesionální Služby mohou být prostřednictvím platformy Adam poskytovány pouze na základě vašeho souhlasu s níže uvedenými podmínkami.

Článek I.
Vymezení pojmů

1. Pro účely tohoto dokumentu mají následující pojmy níže uvedený význam:


Adam znamená společnost Adam Technology s.r.o., se sídlem na adrese Evropská 2758/11, 160 00 Praha 6, Česká republika, IČO: 09360735, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 335125. Jde o podnikatelský subjekt zajišťující administrativní a technologickou podporu podnikatelské činnosti Profesionálů (dále jen „Služby“) v oboru Profesionálních Služeb a propojuje zájemce o nákup Profesionálních Služeb se Zákazníky, kteří mají zájem Profesionální Služby v daném čase a místě poskytovat.

Zákazníkem se rozumí fyzická nebo právnická osoba podnikající na základě platného živnostenského oprávnění k poskytování Profesionálních Služeb, která svým jménem a na svou odpovědnost poskytuje Uživatelům Profesionální Služby v rámci samostatného právního vztahu založeného Smlouvou o dílo.

Službami společnosti Adam se rozumí služby poskytované společností Adam, včetně poskytování technologické platformy Adam, zákaznické podpory, zajištění komunikace mezi Zákazníkem a Uživatelem a dalších souvisejících služeb.

Servisní poplatek je poplatek, který má Zákazník zaplatit společnosti Adam za využívání Služeb společnosti Adam.

Smlouvou se rozumí smlouva o používání Služeb společnosti Adam uzavřená konkludentním právním jednáním. Nedílnou součástí Smlouvy jsou tyto Všeobecné obchodní podmínky upravující vztahy mezi Zákazníkem a společností Adam ohledně používání Služeb společnosti Adam.

Profesionálem se rozumí zástupce, zaměstnanec nebo dodavatel Zákazníka (osoba vykonávající pro Zákazníka Profesionální Služby, která není jeho zaměstnancem) splňující aktuálně platné podmínky společnosti Adam pro aktivní profesionály, kterému společnost Adam poskytla oprávnění pro přístup ke Službám společnosti Adam za účelem poskytování Profesionálních Služeb jménem Zákazníka.

Uživatelem se rozumí fyzická nebo právnická osoba poptávající Profesionální Služby, která se Zákazníkem uzavře samostatný smluvní vztah, na jehož základě jsou Zákazníkem poskytovány Profesionální Služby.

Profesionálními službami se rozumí poskytování služeb určitého druhu manuálních dovedností provozovaných za účelem vytváření zisku, jako je poskytování malířských, instalatérských, truhlářských, elektrikářských, architektonických, stěhovacích a jiných služeb Uživatelům prostřednictvím Služeb společnosti Adam.

Poptávkou se rozumí poptávka Uživatele u společnosti Adam, jejímž prostřednictvím společnost Adam poskytuje Zákazníkovi příležitost poskytnout Uživateli Profesionální Služby.

Smlouvou o dílo se rozumí smlouva uzavřená na základě písemné objednávky mezi Uživatelem a Zákazníkem. Tato Smlouva o dílo zakládá samostatný právní vztah mezi Zákazníkem a Uživatelem. Plnou odpovědnost za řádné plnění Smlouvy o dílo nese Zákazník. Společnost Adam není smluvní stranou Smlouvy o dílo a nevznikají jí z této smlouvy žádné právní povinnosti.

Článek II
Úvodní prohlášení smluvních stran

1. Společnost Adam prohlašuje, že je provozovatelem technologické platformy a má potřebné odborné zkušenosti, znalosti a know-how, které jí umožňují poskytovat Zákazníkovi Služby společnosti Adam za podmínek sjednaných v této smlouvě.

2. Zákazník prohlašuje, že má zájem navázat se společností Adam obchodní spolupráci spočívající v užívání technologických a administrativních služeb na podporu své podnikatelské činnosti. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že společnost Adam je poskytovatelem administrativní a technologické podpory a neposkytuje Profesionální Služby.

3. Prohlášení smluvních stran. Obě smluvní strany prohlašují, že tuto Smlouvu uzavírají za účelem vytváření obchodních příležitostí a poskytování technologické a administrativní podpory společnosti Adam Zákazníkovi.

Článek III
Předmět Smlouvy

Společnost Adam se zavazuje poskytovat své Služby po celou dobu platnosti této Smlouvy pro podnikatelskou činnost dle této Smlouvy. Zákazník se zavazuje za takto poskytnuté služby zaplatit společnosti Adam servisní poplatek za Služby společnosti Adam.

Článek IV
Vymezení vztahu mezi zákazníkem a uživatelem

Vztah mezi stranami. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že Uživatelům poskytuje Profesionální Služby. Mezi jím a Uživatelem vzniká Smlouva o dílo, tedy právně závazný přímý obchodní vztah, jehož není společnost Adam účastníkem. Za veškeré povinnosti a závazky Zákazníka vůči Uživatelům nebo třetím stranám, které vzniknou při poskytování Profesionálních Služeb Zákazníkem, nese výhradní odpovědnost Zákazník. Zákazník je povinen seznámit se se Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti Adam pro uživatele, neboť v nich mohou být stanovena určitá základní práva Uživatelů v souvislosti s Profesionální službou (např. právo zrušit poptávku, platební podmínky, oznamovací povinnosti atd.).

Kontaktní údaje. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že společnost Adam může na žádost Uživatele sdělit Uživateli kontaktní údaje Zákazníka a/nebo údaje o pojištění Zákazníka.

Článek V
Vymezení vztahu mezi společností Adam a zákazníkem

1. Vztah mezi stranami. Společnost Adam propojuje potenciální Uživatele se Zákazníky, kteří mají zájem v daném čase a místě poskytovat Profesionální Služby. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že vzhledem k tomu, že společnost Adam poskytuje Zákazníkovi administrativní a technologickou platformu a generuje nové zakázky v oblasti Profesionálních Služeb, vzniká mezi společností Adam a Zákazníkem právně závazný, přímý obchodní vztah s rovným postavením společnosti Adam a Zákazníka jako dvou samostatných podnikatelských subjektů. Společnost Adam neřídí ani nekontroluje Zákazníka ani Profesionála při plnění této Smlouvy. Zákazník a Profesionál nejsou oprávněni společnost Adam jakkoli právně zavazovat a zaručují, že se nebudou vydávat za zaměstnance, vedoucí pracovníky ani zplnomocněné zástupce společnosti Adam nebo některé z jejích poboček. Smluvní strany výslovně potvrzují, že tato Smlouva není pracovní smlouvou a nezakládá mezi společností Adam a Zákazníkem (nebo Profesionálem) žádný pracovní poměr (ve smyslu pracovního práva, daňového práva nebo práva sociálního zabezpečení). Ve vztahu mezi Zákazníkem a společností Adam Zákazník je a bude výhradně odpovědný za Profesionální Služby poskytované Profesionálem.

2. Odměna za Profesionální Služby je výsledkem dohody odrážející přání Uživatele (kolik je Uživatel ochoten za Profesionální službu zaplatit) a přání Zákazníka (za kolik je Zákazník ochoten Profesionální službu poskytnout). Na základě toho společnost Adam propojuje Uživatele a Zákazníky, kteří jsou ochotni za daných podmínek Profesionální službu poskytnout. Navržená cena je pro obě strany doporučenou částkou, který by měla usnadnit nalezení shody mezi potenciálním Uživatelem a Zákazníkem, který je ochoten za těchto podmínek Profesionální službu provést. Obě strany mají možnost konečnou cenu podle potřeby ovlivnit.

3. Přijímání zakázek. Zákazník a Profesionálové mají právo zakázku přijmout nebo odmítnout. Přijetím zakázky Zákazník souhlasí s uzavřením Smlouvy o dílo s Uživatelem. Tím Zákazník akceptuje rozsah zakázky a s tím spojené úkony zahrnuté do kalkulace nebo dodatečné služby požadované Uživatelem a kvalitu požadovanou Uživatelem, o nichž byl Zákazník informován prostřednictvím společnosti Adam a/nebo některého z jejích zástupců.

4. Služba poskytnutá třetí stranou. Pokud Zákazník svůj závazek vyplývající z této Smlouvy a ze Smlouvy o dílo plní prostřednictvím Profesionála, nese za toto plnění prostřednictvím Profesionála stejnou odpovědnost, jako by svůj závazek plnil sám. Zákazník je povinen tuto skutečnost oznámit společnosti Adam s dostatečným předstihem před poskytnutím Profesionální Služby.

5. Informační povinnost. Zákazník a Profesionál berou na vědomí a přijímají požadavek Uživatele, podle nějž musí před zahájením poskytování Profesionálních Služeb písemně potvrdit konečnou cenu a rozsah Profesionálních Služeb. Zákazník a Profesionál rovněž berou na vědomí a přijímají požadavek Uživatele, podle nějž musí s Uživatelem po dokončení Profesionálních Služeb podepsat předávací protokol, jehož podpisem Uživatel souhlasí s provedením, kvalitou a rozsahem Profesionálních Služeb.

6. Postup v případě prodlení Uživatele s placením. Pokud Uživatel neuhradí cenu za Profesionální Služby řádně a včas, může společnost Adam zahájit vymáhání pohledávky. Společnost Adam může vymáhat zaplacení všech dlužných částek podle Smlouvy o dílo (včetně smluvních pokut, příslušenství pohledávky a dalších nákladů spojených s vymáháním) ve prospěch Zákazníka. Za tímto účelem Zákazník zmocňuje společnost Adam k zastupování Zákazníka ve všech záležitostech a při všech jednáních a řízeních vedených za účelem vymáhání peněžitých pohledávek Zákazníka ze Smlouvy o dílo za Uživatelem. Za tímto účelem je společnost Adam oprávněna činit za Zákazníka veškeré související úkony s právními účinky, zejména přijímat a odesílat písemnosti, podepisovat a podávat předvolání a návrhy, jakož i vymáhat pohledávky. Zákazník souhlasí s tím, že společnost Adam je oprávněna jmenovat jiného zástupce. Vybrané peníze se vyplácejí na bankovní účet společnosti Adam. Částky vybrané v souladu s tímto článkem vyplatí společnost Adam Zákazníkovi způsobem podobným tomu uvedenému v čl. IX odst. 5 všeobecných obchodních podmínek.

Článek VI
Vymezení vztahu mezi zákazníkem a profesionálem

1. Vztah mezi stranami. Zákazník nese výhradní odpovědnost za všechny povinnosti a závazky vůči Profesionálovi vyplývající ze vztahu Zákazníka s Profesionálem (včetně poskytování Profesionálních Služeb). Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že bude nad Profesionálem vykonávat výhradní dohled a bude dodržovat veškeré platné právní předpisy (včetně daňových předpisů, předpisů o sociálním zabezpečení a pracovněprávních předpisů), které upravují vztah Zákazníka s Profesionálem nebo s ním jinak souvisejí.

2. Odpovědnost za Profesionála. Zákazník bere na vědomí, že za všech okolností nese vůči Uživatelům a společnosti Adam odpovědnost za své Profesionály a za jejich chování a pochybení.

Článek VII
Požadavky na Profesionální Služby

1. Kontrola kvality. Uživatel požaduje řádné a kvalitní plnění Profesionálních Služeb. Kvalitu Profesionálních Služeb kontroluje primárně Uživatel.

2. Hodnocení služby uživatelem. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že po poskytnutí Profesionálních Služeb bude společností Adam vyzván, aby danou službu ohodnotil prostřednictvím platformy Adam, kde může zanechat nepovinný komentář nebo zpětnou vazbu týkající se Profesionálních Služeb.

3. Průměrné hodnocení. Zákazník bere na vědomí, že společnost Adam si přeje prostřednictvím své administrativní a technologické platformy umožnit Uživatelům přístup ke kvalitním Profesionálním službám. Aby mohl každý Profesionál nadále využívat přístup k administrativní a technologické platformě Adam, musí jeho průměrné hodnocení udělené jednotlivými Uživateli zůstat nad minimálním přijatelným průměrným hodnocením stanoveným společností Adam pro příslušnou oblast. Společnost Adam může výši tohoto minimálního přijatelného průměrného hodnocení dle vlastního uvážení kdykoli aktualizovat (dále jen „minimální průměrné hodnocení“).

4. Reklamace. Zákazník souhlasí s tím, že může dojít k výměně Zákazníka přiřazeného příslušnému Uživateli. Na žádost Uživatele, v případě opakovaných reklamací, porušení smlouvy, hodnocení nižšího, než je minimální průměrné hodnocení, nebo v případě jakéhokoli podezření z poškození dobrého jména společnosti Adam, její značky, pověsti nebo obchodní činnosti nebo jejích poboček má společnost Adam právo dle vlastního uvážení nahradit Zákazníka pro konkrétního Uživatele nebo skupinu Uživatelů jiným Zákazníkem. Společnost Adam si vyhrazuje právo zrušit nebo pozastavit používání své administrativní a technologické podpory. Zákazník souhlasí s tím, že případné reklamace mohou být sděleny přímo Uživatelem nebo prostřednictvím společnosti Adam.

Článek VIII.a
Požadavky na zákazníky

1. Dokumentace a odbornost. Zákazník potvrzuje a souhlasí, že bude vždy:
(a) mít veškerá oprávnění, licence a povolení vyžadovaná právními předpisy České republiky pro výkon Profesionálních Služeb. Zákazník prohlašuje, že Profesionál je zdravotně způsobilý k výkonu Profesionálních Služeb,
(b) mít potřebné odborné znalosti a zkušenosti a zachovávat vysokou úroveň profesionality a služeb a zdvořilý přístup.

Společnost Adam si vyhrazuje právo kdykoli podle svého přiměřeného uvážení a způsobem, který považuje za vhodný, zkontrolovat dokumentaci Zákazníka.

2. Pojištění. Zákazník se zavazuje, že po celou dobu platnosti této Smlouvy bude mít uzavřené pojištění odpovědnosti podnikatele vztahující se na výkon jeho podnikatelské činnosti.

Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že společně s každým z Profesionálů nese výhradní odpovědnost za přijetí přiměřených a vhodných opatření, včetně uzavření odpovídajícího pojištění, které splňuje požadavky všech platných právních předpisů.

3. Důvěrnost informací. Zákazník se zavazuje zachovat mlčenlivost o veškerých informacích získaných během obchodní spolupráce podle této smlouvy, zejména informacích o zákaznících Zákazníka, cenách služeb, know-how společnosti Adam a obsahu této Smlouvy, a to i po jejím ukončení.

4. Vlastní zdroje. Zákazník potvrzuje a souhlasí, že si pro vykonávaní činností podle této Smlouvy a podle smlouvy o dílo zajistí vlastní nářadí, prostředky a další nástroje potřebné k poskytnutí kvalitních služeb a že se v dohodnutých termínech na vlastní náklady dostaví na místo plnění.

5. Konkurenční doložka. S výjimkou případů, kdy je Smlouva o dílo uzavřena mezi Zákazníkem a Uživatelem prostřednictvím Platformy Adam a kdy má společnost Adam podle čl. IX. odst. 3 nárok na Poplatek za služby z takového poskytování Profesionálních Služeb Zákazníkem, se Zákazník zavazuje, že po dobu platnosti Smlouvy a po dobu šesti (6) měsíců po jejím skončení nebude osobně ani prostřednictvím Profesionálů poskytovat Profesionální Služby ani žádné obdobné činnosti na území České republiky osobě, která je, nebo v době platnosti Smlouvy byla v postavení Uživatele, kterému Zákazník poskytl Profesionální Služby na základě Služeb společnosti Adam nebo jejich prostřednictvím. Za porušení této konkurenční doložky bude Zákazníkovi v souladu s čl. XI. odst. 3 uložena smluvní pokuta.

Článek VIII.b
Obsah zákazníka

1. Obsah zákazníka. Zákazník může na platformu Adam nahrávat text, fotografie a další informace, které představují obsah Zákazníka. Zákazník je odpovědný za svůj obsah. Nahráním svého obsahu na platformu Adam Zákazník prohlašuje, že je k tomu oprávněn a že nahráním, zveřejněním nebo následným použitím obsahu neporuší žádná práva třetích stran ani právní předpisy. Zákazník nesmí na platformu Adam ani jejím prostřednictvím nahrávat, přenášet nebo jinak poskytovat informace nebo materiály, které jsou nevyžádanou reklamou nebo nevyžádaným obsahem (tj. „spam“), jsou nezákonné nebo obsahují či aktivují jakýkoli škodlivý kód (software, hardware nebo jinou technologii, včetně malwaru, jehož účelem nebo účinkem je umožnit neoprávněný přístup k počítači, softwaru, hardwaru nebo síti, nebo je narušit či jinak poškodit; nebo zabránit jinému Zákazníkovi nebo Uživateli v přístupu ke Službám společnosti Adam nebo v jejich používání).

2. Přístup společnosti Adam k obsahu zákazníka. Společnost Adam zaujímá k obsahu Zákazníka pasivní a neutrální přístup. To znamená, že společnost Adam tento obsah zpravidla nesleduje ani aktivně nevyhledává skutečnosti nebo okolnosti, které by naznačovaly, že obsah Zákazníka je nezákonný. Společnost Adam může z vlastní iniciativy činit dobrovolná vyšetřování nebo přijímat jiná opatření k odhalení, identifikaci a odstranění nezákonného obsahu nebo ke znemožnění přístupu k nezákonnému obsahu. Společnost Adam může přijmout také nezbytná opatření k zajištění souladu s právními předpisy, smluvními podmínkami a nařízeními správních orgánů. Společnost Adam však neodpovídá za nezákonnost, přesnost ani pravdivost obsahu Zákazníka. Společnost Adam nepoužívá k moderování obsahu žádné speciální nástroje ani rozhodování na základě algoritmů.

3. Způsob oznamování. Společnost Adam obdrží všechna oznámení s informacemi o výskytu obsahu Zákazníka v rámci platformy Adam, který oznamovatel (např. Uživatel) považuje za protiprávní. Oznamovatel může oznámení společnosti Adam zasílat na e-mailovou adresu adam@mujadam.cz. Společnost Adam umožňuje, aby oznámení obsahovalo alespoň tyto informace:
(a) dostatečně odůvodněné vysvětlení, proč oznamovatel tvrdí, že je daný obsah protiprávní,
(b) jednoznačné uvedení přesného elektronického umístění obsahu, například přesné adresy URL, a v případě potřeby další informace k identifikaci protiprávního obsahu v závislosti na jeho typu,
(c) jméno nebo funkce osoby, která oznámení podává, a její e-mailová adresa, a to s výjimkou případů, kdy oznamujete obsah, který je podle vašeho názoru trestným činem uvedeným v článcích 3 až 7 směrnice 2011/93/EU,
(d) prohlášení potvrzující, že osoba nebo subjekt podávající oznámení jsou v dobré víře přesvědčeny, že informace a tvrzení obsažené v oznámení jsou přesné a úplné.

4. Postup a opatření. Pokud oznámení obsahuje elektronické kontaktní údaje osoby, která oznámení podává, společnost Adam neprodleně oznamovateli zašle potvrzení o přijetí oznámení. Společnost Adam rovněž bez zbytečného odkladu informuje oznamovatele o svém rozhodnutí ohledně informací, kterých se oznámení týká, a poskytne mu informace o nápravných prostředcích, které má v souvislosti s tímto rozhodnutím k dispozici. Pokud se společnost Adam dozví o nezákonné činnosti, protiprávním obsahu nebo obsahu, který není v souladu se všeobecnými obchodními podmínkami, může přijmout opatření k jeho odstranění nebo zamezení přístupu k takovému obsahu. Společnost Adam může případně pozastavit nebo ukončit poskytování svých Služeb takovému Zákazníkovi nebo pozastavit nebo zrušit účet Zákazníka. Pokud jsou společnosti Adam známy příslušné elektronické kontaktní údaje a pokud nejde o zavádějící komerční obsah velkého objemu, poskytne všem dotčeným Zákazníkům jasné a konkrétní odůvodnění uloženého omezení. Pokud však společnost Adam dojde k závěru, že je obsah v souladu s právními předpisy a všeobecnými obchodními podmínkami, může se také rozhodnout, že proti obsahu nezasáhne.

5. Ochrana před zneužitím. Pokud Zákazník často poskytuje zjevně protiprávní obsah, může společnost Adam po předchozím upozornění pozastavit na přiměřenou dobu poskytování svých Služeb a přístup k účtu Zákazníka. Pokud navíc oznamovatel často podává zjevně neoprávněná oznámení nebo stížnosti, může společnost Adam po předchozím upozornění pozastavit vyřizování oznámení a stížností dotyčného oznamovatele. Při rozhodování v těchto případech přihlíží společnost Adam k počtu položek zjevně protiprávního obsahu nebo zjevně neopodstatněných oznámení či stížností podaných v určitém období, k jejich poměru k celkovému počtu informací nebo oznámení, k závažnosti zneužití, k povaze protiprávního obsahu, k důsledkům takového zneužití a k úmyslu příjemce služby, osoby, subjektu nebo stěžovatele, pokud lze jejich úmysl dovodit.

Článek IX
Finanční podmínky

1. Souhlas se zastupováním v souvislosti s přijímáním plateb. Zákazník jmenuje společnost Adam svým dočasným zástupcem pro příjem plateb a vystavování dokladů výhradně od těch Uživatelů, s nimiž Zákazník uzavře Smlouvu o dílo. Zákazník souhlasí s tím, že platba uhrazená společnosti Adam tímto způsobem se považuje za platbu uskutečněnou Uživatelem přímo Zákazníkovi.

2. Doklady. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že společnost Adam může v rámci svých Služeb vystavovat jeho jménem platební doklady, účtenky, faktury a daňové doklady. Tyto doklady budou Zákazníkovi doručeny prostřednictvím platformy Adam. Zákazník je povinen doklady neprodleně zkontrolovat. Veškeré opravy nebo návrhy na opravy platebních dokladů, účtenek, faktur nebo daňových dokladech za Profesionální Služby musejí být společnosti Adam předloženy písemně do tří (3) pracovních dnů od data vystavení dokladu. Není-li společnost Adam informována výše uvedeným způsobem, neodpovídá za případné chyby v dokladech, za jejich opravu ani za případnou změnu kalkulace nebo plateb.

3. Servisní poplatek. Zákazník se zavazuje zaplatit společnosti Adam Servisní poplatek, který se vypočítá jako určité procento z ceny každé fakturované Profesionální Služby. Pokud je Zákazník plátcem DPH, Servisní poplatek se vypočítá z ceny Profesionální Služby včetně DPH. Aktuální sazba Servisního poplatku je uvedena na webových stránkách https://www.mujadam.cz. Servisní poplatek náležející společnosti Adam bude navýšen o DPH v souladu s právními předpisy platnými v příslušné zemi.

4. Změny způsobu výpočtu servisního poplatku. Společnost Adam si vyhrazuje právo kdykoli podle vlastního uvážení změnit procentní sazbu Servisního poplatku a/nebo způsob jeho výpočtu na základě místních tržních faktorů, přičemž každou takovou změnu oznámí Zákazníkovi e-mailem nebo jinými prostředky elektronické komunikace. Tím, že Zákazník po takové změně způsobu výpočtu servisního poplatku dále využívá Služby společnosti Adam, vyjadřuje svůj souhlas s takovou změnou. V případě změny Servisního poplatku se použijí sazba a způsob výpočtu Servisního poplatku platné v den podpisu Smlouvy o dílo.

5. Platba zákazníkovi. Po odečtení pohledávky společnosti Adam za servisní poplatek nebo jiných pohledávek společnosti Adam za Zákazníkem převede společnost Adam částky obdržené od Uživatelů za poskytnuté Profesionální Služby na účet Zákazníka, který Zákazník s dostatečným předstihem sdělí společnosti Adam. Společnost Adam odmítá jakoukoli odpovědnost za neúspěšné transakce v případě, že Zákazník při registraci nebo kdykoli v průběhu spolupráce uvede nesprávné bankovní údaje. Platby Zákazníkovi se uskutečňují jednou za dva týdny, obvykle ve středu, a vztahují se k částkám přijatým od Uživatelů za poslední dva (2) týdny.

6. Započtení. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že společnost Adam může své pohledávky vztahující se k úhradě servisního poplatku nebo smluvní pokuty podle této Smlouvy jednostranně započíst proti pohledávkám Zákazníka za společností Adam, které se vztahují k úhradě částek přijatých od Uživatelů.

7. Daně a účetnictví. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že on a každý Profesionál nesou plnou odpovědnost za vedení svého účetnictví nebo daňové evidence, placení daní a odvodů ze svých příjmů a za plnění dalších zákonných povinností.

Článek X
Doba platnosti smlouvy

1. Doba platnosti smlouvy. Podmínky stanovené v těchto Všeobecných obchodních podmínkách nabývají platnosti ke dni registrace Zákazníka za účelem používání Služeb společnosti Adam. Před zahájením používání Služeb společnosti Adam musíte dokončit registraci a poskytnout všechny požadované informace. Kliknutím na tlačítko „Registrací přijímáte Všeobecné obchodní podmínky a Oznámení o zpracování osobních údajů“ nebo na tlačítko s podobným textem během registrace prohlašujete a zaručujete, že:
- jste podle platných právních předpisů a příslušných rejstříků oprávněni uzavřít smlouvu o používání Služeb společnosti Adam pro účely poskytování Profesionálních Služeb,
- jste si pozorně přečetli tyto Všeobecné obchodní podmínky, včetně všech povinností, které z nich a z této Smlouvy vyplývají, plně jim rozumíte a zavazujete se, že se jimi budete řídit,
- všechny informace, které jste nám poskytli, jsou přesné, pravdivé, správné a úplné.

2. Ukončení. Každá ze smluvních stran je oprávněna Smlouvu z jakéhokoli důvodu či bez uvedení důvodu vypovědět (elektronicky nebo jiným způsobem). Výpovědní lhůta je jeden kalendářní měsíc a začíná běžet prvním dnem měsíce bezprostředně následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně. Společnost Adam může tuto Smlouvu rovněž vypovědět bez výpovědní lhůty s okamžitou účinností v případě, že Zákazník již dále nesplňuje podmínky stanovené právními předpisy nebo standardy a zásady společnosti Adam pro poskytování Profesionálních Služeb. Společnost Adam o takovém ukončení Smlouvy neprodleně vyrozumí Zákazníka.

Článek XI
Smluvní pokuty

1. Porušení povinností. V případě, že Zákazník poruší povinnost poskytovat Profesionální Služby v souladu se Smlouvou o dílo řádně a včas, vyhrazuje si společnost Adam výhradní právo účtovat jednorázový poplatek až do výše 10000 Kč za každé porušení.

2. Porušení mlčenlivosti. V případě porušení mlčenlivosti podle čl. VIII odst. 3 je Zákazník povinen uhradit společnosti Adam smluvní pokutu ve výši 30000 Kč za každé porušení.

3. V případě, že Zákazník poruší zákaz soutěžit podle čl. VIII odst. 5 této Smlouvy, je povinen uhradit společnosti Adam smluvní pokutu ve výši 100000 Kč za každé porušení.

4. Ujednáním o smluvní pokutě není dotčeno právo požadovat náhradu škody vzniklé v důsledku porušení povinností ve výši, která přesahuje výši smluvní pokuty. Smluvní strany prohlašují, že výše smluvní pokuty je přiměřená případné škodě, která může vzniknout v důsledku porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy.

Článek XII
Závěrečná ustanovení

1. Změny všeobecných obchodních podmínek. Společnost Adam může dle vlastního uvážení měnit Všeobecné obchodní podmínky a další dokumenty, které jsou nedílnou součástí Smlouvy, mimo jiné v případě změn platných právních předpisů, služeb a smluv se svými dodavateli. Změny budou Zákazníkovi oznámeny e-mailem nebo oznámením v administraci platformy Adam. Všechny změny nabývají účinnosti k uvedenému datu, které musí nastat nejméně 30 dní od data oznámení změn, a vztahují se na veškeré následné používání Služeb společnosti Adam. Pokud Zákazník se změnou nesouhlasí, může Smlouvu vypovědět s účinností po uplynutí jednoměsíční výpovědní lhůty, která začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi, přičemž výpověď musí být doručena na adresu adam@mujadam.cz před datem účinnosti změny. V případě výpovědi podle tohoto odstavce se po dobu trvání výpovědní lhůty použijí aktuálně platné Všeobecné obchodní podmínky. Další používání Služeb společnosti Adam Zákazníkem po uplynutí doby platnosti znamená, že Zákazník změny přijímá a souhlasí s nimi.

2. Rozhodné právo. Tato Smlouva se řídí právem České republiky.

3. Postoupení. Zákazník nesmí tuto Smlouvu ani žádná svá práva či povinnosti z ní vyplývající ani jejich část postoupit nebo převést bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany. Společnost Adam může tuto Smlouvu nebo všechna svá práva a povinnosti z ní vyplývající nebo jejich část čas od času postoupit nebo převést bez souhlasu.

4. Úplnost dohody. Tato Smlouva, včetně úvodních ustanovení a všech dalších smluvních podmínek, představuje úplnou dohodu mezi smluvními stranami ohledně předmětu této Smlouvy a nahrazuje a ruší všechny předchozí a souběžné smlouvy nebo ujednání týkající se předmětu této Smlouvy. Výrazy „včetně“ a „zahrnuje“ při použití v tomto dokumentu znamenají „mimo jiné včetně“.

5. Oddělitelnost. Pokud by některé z ustanovení této Smlouvy bylo v jakékoli jurisdikci shledáno zcela nebo zčásti nezákonným, neplatným nebo nevymahatelným, nebude takové ustanovení nebo jeho část v příslušném rozsahu považováno za součást této Smlouvy, a zákonnost, platnost a vymahatelnost zbývající části této Smlouvy tím nebude dotčena. V takovém případě smluvní strany nahradí nezákonné, neplatné nebo nevymahatelné ustanovení (resp. jeho příslušnou část) ustanovením (resp. jeho částí), které je zákonné, platné a vymahatelné a které má vzhledem k obsahu a účelu této Smlouvy účinek v nejvyšší možné míře podobný účinku takového nezákonného, neplatného nebo nevymahatelného ustanovení (resp. jeho příslušné části).

6. Datum platnosti všeobecných obchodních podmínek: 1. srpna 2024

bottom of page